Strapatshelg i Sverige

Farliga Bengans
I torsdags sabbade jag hela min ekonomi genom att hänga på Bengans och Mynt och Musik i några timmar.... tolv CD- och LP-skivor rikare och några hundralappar fattigare gick jag hem, glad i hågen.

Reggaefestival, fre
Dagen därpå spenderade jag resterande hundralappar på Reggaefestivalen här i götet. Många timmar var jag osäker på om jag skulle gå, men så fick jag tag i Anna och när hon opartiskt hävdade att jag måste dit eftersom även hon och Elin skulle dit var jag övertalad. Det var regn och förseningar, men en skitkul kväll ändå! Även Yonez och Tom var där såklart och Per med sin trumma! Skönt gung i hans trum-gäng. De får man lyssna på nån mer gång när de ska ut på stan. Sov över hos Anna i Floda och fick äntigen se hennes fina, oerhört fina friggebod till hem! Avundsjuk som få.


Logfest i Stenungsund, lör
På lördagen tog jag mig till Stenungsund och Elton som skulle ha logfest! Mycket, mycket trevligt! Åkrar, Stockholm live, grill, Fia med Hutt, ost, svarta böcker, en mycket fin lada och hårt golv, sammanfattar mycket kort dagen och kvällen. Jag trodde jag säkrat min plats i soffan som sovplats men på något vänster blev den ockuperad av Mr Ost, Yonez och Tomas. Dåligt. Närvarande meppare: Jag, Axelen, Tom, Yonez, Tomas, Elton+1. Och sen var det massa stenungsundare där.
image345image346image344


Stockholm, sön-ons
Dagen därpå, söndag, var det bara att fortsätta min sverigeresa. Tack Axelen för skjutsen till stationen!!! På eftermiddagen var jag framme i Hufvudstaden. Dagen vigdes till Karolina och Anastasia. Mysigt mysigt. Promenerade i stan, var barnvakt åt Hassan, bowlade och åt på grekisk restaurang (med en grek).
 
Resten av Stockholmstrappatsen var jag med min kära syster Sofia. Hon fyllde år i måndags! 23! Grattis, grattis! Då åt vi tapas så det stod härliga till. Vi utveckade även ännu en min. Denna skall användas när man ser en kändis på stan:

Man ska se imponerad/förstummad/beundrande ut och följa kändisen med blick och huvud. Helst med dålig hållning och men ett litet  "åååhh.." som ljudeffekt.

Jag har till och med varit nyttig och hjälpt Sofia bära grejer till vinden (hon ville inte gå själv så jag fick gå själv istället hehe). 
Tyvärr kunde jag inte träffa Emanuel! Han är i Egypten den klanten, nu när jag äntligen tog mig till Stureplan och allt! Du får hålla dig i Sverige tills du flyttar fattar du väl!?



Grattis igen Sofia 23 år!!

Och icke att förglömma Martin (aka Slinkaaa) image353 som också blev ett år äldre i måndags. 21 långa år. Jag kommer snart snart och hälsar på dej!

Kommentarer
Postat av: Sludder

Grillmästarn ;) haha, jodå, grilla gjorde du..
Men det var Mr Ost som tog min sovplats och du skulle ju upp så tidigt.. Nej, det var faktiskt dåligt. Fast det härdar kroppen att sova på golvet!^^

2007-07-13 @ 16:33:34
URL: http://sludder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0