Ångest, Tipifestival, Sune och Carl-Einar

Ja, ordet ångest dök upp i mitt sinne ganska ofta igår. Inte bara för att Ingmar Bergman, mannen som antagligen skapade ordet, dog igår. Nej, jag hade ångest över något annat. Över vad ser ni i föregående inlägg.
Men, efter tolv timmars sökande så löste det sig! Och jag var sedan så glad så glad och full med adrenalin. Jag hade kollat ticnet, biljett.nu, blocket, tradera, ticnet igen... helt slutsålt och det var för sent på kvällen för att ringa på några annonser. jag gick och lade mig med tungt hjärta på söndagen. Gick upp tidigt igår och blev mycket mycket glad över att se att det fanns några biljetter över på ticnet, jag klickade på "boka" och.... jag hann inte... de hann ta slut på de sekundrarna jag gjort en liten segerdans för mig själv.

Det var "bostadsgarantin" all over again.

Så jag gick över till att försöka få tag i biljetterna folk sålde på internet, men ingen lycka, de var borta. Ringde Elin och vi var båda förtvivlade, även hon hade gjort samma tabbe. Lite senare ringer hon däremot jätteglad! -Det finns blijetter på ticnet nu! tjoar hon. Vi dyker på datorerna, min är lite snabbare på att komma igång än hennes och jag bokar... system overloaded, säger ticnet-hemsidan och jag får börja om. Hjärtat i halsgropen. Men andra gången lyckads jag boka. Oh, lyckan var total! Ska hämta biljetterna imorgon, och de ska jag hålla kära.



Jag fick reda på att biljetterna var slut på vägen hem från Tipifestivalen! Helt hjälplös satt jag där på bussen och kunde inte göra någonting medan jag kände att tiden och alla få återstående biljetter flög iväg. En ångestfylld hemresa från en mycket rolig festival.
Jag var inte där hela helgen dock, kände att jag försummat den fina staden Göteborg alltför mycket denna sommar så jag ville vara kvar en halv helg. Men lördag-söndag spenderades i Jonstorps djupa skogar, på en fest med musik, dans, imrovisationsteater, veggiemat, en camping på ca 50 tält, riktiga utedass osv. Najs najs. Sanna, Tomas och Kiwi visade stolt upp denna fest för mig, Tom och Micki. Festen hålls varje år, endast känd för invånarna i skoagarna runt omkring. Mysigt indeed. Bästa framträdandet får nog vara de fyra tjejerna som klätt ut sig till olika pojkbandmedlemmar och MIMADE... inte sjöng... utan mimade till massa gamla pojkbandhits. (och när vi tänker på pojkband tänker vi på anna, vars pojkvän faktiskt spelade på festen! kul!)
Jag och Tom sov hemma hos Sludder. Vi tittade på Salad fingers och Chaaaarlie, låg i trädgården, hade minicirkus, läste... blablabla... allt som hör till! I like rusty spooons...
Promenera gör man mycket till och från Jonstorp. "Snart framme...." hell no!
Tur då att  "stan" inte är så stor...



Något roligt som hänt i Göteborg då? undrar ni. Jovisst, säger jag. Kört film-natt med en liten del av "Gänget.. och Elin". Sunes Sommar är ovärderlig.
-Gud?.. guuuuud?
-Karin du ska veta att jag alltid älskat dej.. och barnen... och deeej..
-We call them wiener-breads! -Oh, no you don´t!
-Århundradets-kallaste-natt!
-Vad har de där killarna som inte du har?
-Åh, lakritsbåtar... får man ta? -NEEEJ för helvete! -Tack
-Vart är vi på väg?? - På semester älskling.
-Kexchoklad, det har du där.
-Vi måste ut på vägaran innan den tunga trafiken.
-Sol i sinne, brun inne.
-Gråter mamma, pappa? -Nej Sune... mamma är rörd

Åh det finns så många citat från den filmen, kan hålla på i evigheter så jag slutar där innan jag börjar komma in på Sunes Jul.

Oj vad mycket jag skrivit, men måste bara nämna Häckner! Säga vad men vill, men omotiverade saker gör han, och dansa värdig mig och martin på Kåren, det kan han. Bästa grejen från årets show är när han tar fram en uppstoppad get från sitt piano, sätter sig och rider på den och säger "Jag är en get... Nu är geten här". Samtidigt som han har en himla Haj-hatt på sig och tittar fram mellan sina långa, blonda hår-gardiner ut på publiken.

Kommentarer
Postat av: Tåmas

Var kanske lite osmidig som ringde mitt i din bussresa om biljetterna^^
Men däremot lyste du upp min annars väldigt grå och regniga måndag med ditt biljetter-finns-visst!-samtal! Får ta det dåliga med det goda. Hoppas på fint tygarmband från wow nu!

2007-08-01 @ 18:08:35
URL: http://sludder.blogg.se/
Postat av: jaquelini tortelini

Kan inte du se dom här åt mig? "Architecture i Helsinki" Jag är ju stuck på bandnamn... dessutom beskrivs de så här "Architecture in Helsinki motsvarar ungefär din första kyss. Lite skevt, trevande, världsomvälvande...." spännande säger jag=)ha d niiice

2007-08-03 @ 23:12:06
URL: http://jaquelinejaqueline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0