Det klarnade

Sista dagen fick vi i alla fall lite sol! Glädjen var stor! Även om regnet återvände senare på kvällen...
Hemma nu. Imorgon börjar jag packa för flytt till Mölndal!
Innan jag går bjussar jag på några av gårdagens fotograferingar

The Hives (sk)ägde såklart, och jag undrar i mitt stilla sinne vilket kaffe de går på.

Grega var sjukt sprallig han med och hoppade runt i publiken, i vattenpölar och klättrade på scenställningar.

Name the Pet

Kalmar-klassikern Kite

Melissa Horn


Just det. Fotade Danko Jones också... förvånansvärt TRÅÅÅKIGA! Jag höll på att förgå! Och att redigera de enformiga bilder som blev resultatet av deras halvhjärtade show var ännu värre... Jag laddade upp en bild här.. men vill inte påminnas om den tristaste halvtimmen på helgen... så om ni vill se bilder så gå in på rockfoto.nu.

Kommentarer
Postat av: Erika

Vilken UNDERBAR bild på Melissa =)

2010-08-14 @ 23:07:52
Postat av: Erik

Hej Elin

Gillar dina konsertbilder, snygga, fina, coola & känsloframkallande på samma gång.

Jag tänkte kolla med dig som fotar mycket spelningar, jag fotar också en del spelningar (absoulut inte lika bra.) Jag fotar idag med en 450D & tamron 28-75, stället jag fotar på så "måste" jag ligga på minst iso 800 för att "få en bild" där man kan ana motivet, jag funderar nu på följande, ska jag ha kvar 450D och spara (länge) till nåt "bättre/ljusstarkare" objektiv, ska jag köpa en 40D och använda mitt tamron obj. eller ska jag köpa en 50D till mitt tamron obj.

Har sett att Rajala "rear" ut 50D för "billiga" 7000:-

Har dock läst att "många" är väldigt missnöjda med fotograferingen i dålig/usel belysning(inomhusfoto/konsertfoto) med 50D, dom baserade detta på att dålig skärpa och färgåtergivning vid höga iso.



Förstår om du inte har tid att svara, då du säkert har en del att fota/göra.



Tack på förhand

/Erik

2010-09-21 @ 11:50:13
Postat av: Elin

Hej!

Kul att du tycker om det

Jag plåtar med nikon så tyvärr har jag inte mycket koll på canons kameror. Men viktigt är att du kommer vara nöjd med hur bra kameran hanterar ISO, du kommer att behöva välja ännu högre ISO än 800 på vissa ställen. Jag fotar för rockfoto och går ibland upp till 1600, jag vet att de som har ännu bättre kameror än mig går ännu högre när det behövs.

Så kolla upp vilket hus som har bra brusreducering och införskaffa ett ljusstarkt objektiv, det är ovärderligt! Det är värt det när man väl får det i handen. Kanske du kan börja med begagnade objektiv om ekonomin är skral. Kolla fotosidan.se:s annonser.



Bara kul att du frågar:) Länka gärna om du har någon sida jag kan kika på bilder, blir ju nyfiken:)

/Elin

2010-09-21 @ 21:04:41
URL: http://belin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0