Va f****************n!

Originalplan:


Genomförande:


Vid 13.00 på Kalmar station visste jag ännu inte hur mycket den strejkande biljettautomaten skulle påverka min dag. Vid 15.30, när tåget rullar in på Mjölby station anar jag oråd. Vid 17.25 när tågkontrollanten på det fjärde tåget upplyste mig om att jag var på väg tillbaka in i Småland flippade jag nästan.
Tågvärden i Nässjö 18.30, när jag återigen kom in på perrongen:
"De ringde från tåget och sa att det var någon som åkt fel, jag tänkte väl att det måste vara du!"

Man får ta det för vad det är. Jag skyller på att alla biljettautomater i Småland (Kalmar och Alvesta) var ur funktion, att jag skulle byta till ett tåg som jag inte brukar åka med, och att ingen av tågvärdarna i Kalmar, Alvesta eller på x2000 visste vart jag skulle.

När jag väl förlikat mig med tanken på att inte hinna till Gbg så kunde jag bara hänge mig åt händelseförloppet. What to do?

(Vi avslutar med ett citat av modern: "Det går fler tåg! HAHAHA, förlååt, jag var bara tvungen att säga det!!")

Kommentarer
Postat av: Stephanie

Hahaha... HAHAHA...HA HA HA HA!!!

2009-04-28 @ 21:15:05
URL: http://detbrister.blogspot.com
Postat av: The evil mastermind

Kan inte säga annat än fniss ;)

2009-04-28 @ 22:11:02
Postat av: Mici

Hahhahaaa!! Nej, vänta...hhahahahHHAHHAHAHA!! Särskilt skratt på din mors citat!! Oj oj oj...

2009-04-29 @ 10:32:11
URL: http://micinic.blogg.se/
Postat av: anja

FAN VA JAG ÄLSKAR DIG ELIN! HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHA!!! (har väldigt mycket för mig att de spelar 21.30 på onsdag (nästa vecka) och då känns det ju lite tight om en tidsoptimist som du ska hinna från 22 till 21.30, det känns snarare omöjligt. du kommer inte få ändrade planer tro? jag kan eventuellt kunna övertala staffan annars så jag ska inte binda fast dig och ta med dig om du är rädd för det :P)

2009-04-29 @ 20:17:01
URL: http://www.anjavanja.blogg.s
Postat av: anja

FAN VA JAG ÄLSKAR DIG ELIN! HAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHHAHAHAHAHHA!!! (har väldigt mycket för mig att de spelar 21.30 på onsdag (nästa vecka) och då känns det ju lite tight om en tidsoptimist som du ska hinna från 22 till 21.30, det känns snarare omöjligt. du kommer inte få ändrade planer tro? jag kan eventuellt kunna övertala staffan annars så jag ska inte binda fast dig och ta med dig om du är rädd för det :P)

2009-04-29 @ 20:17:05
URL: http://www.anjavanja.blogg.s
Postat av: Bloggens ägarinna

värst va alla verkar skadeglada.... ;)

2009-05-02 @ 19:23:25
URL: http://belin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0