Nyår

Mmmm, nyår är  förbi. Denna afton som alltid planeras för mycket. Den har ofta så höga förväntnigar på sig att den inte kan bli annat än misslyckad. Man vill egentligen bara kura in sig i ett hörn. Många vill, få gör. Vi gjorde.
Jag, Fanny m bror och Martin åt trerättersmiddag i mjukiskläder och hyllade ABBA genom att sätta Happy new year på repeat i några timmar. Vi skålade och såg på när tusenlapp efter tusenlapp exploderade i form av fyverkerier runt om i Hjuvik.
Tack fanny, min hjälte!
image522

Vad tycker man då om året som gått? Det är inte direkt att slänga ihop på en kvart. Nöjd måste jag ändå vara.
Har suttit på tåg väldigt mycket det här året. Rest runt i sverige som en skottspole. Särskillt under januari-april då jag knappt var i Kalmar, och sommaren då jag knappt var i Göteborg. Sen trodde jag det skulle bli lugnt på hösten men när jag tänker på det var jag ändå ifrån Kalmar typ 7 gånger nu på hösten. Aja. Det är ju roliga grejer i alla fall. Tävlingar, bröllop, 50årskalas, utbildningar, festivaler, köpenhamn, besök till vänner och släkt.
Ändå hinner så mycket hända i Kalmar. Tittar på lite bilder nu. Man har lärt känna mer folk, fått längre hår och kortare igen, blivit brun och vit igen, fått kollektivmedlemmarna katten och hunden, folk har flyttat hit och dit och gräsplätten till skolan har blivit asfalterad...

Kanske skulle ha lite utmärkelser, men orkar inte minnas så mycket. Det får bli en enda:
Årets modiga: Min syster Sofia på tunnelbanestationen, alla borde ha ditt civilkurage!

Oh! tillagd, haha! Jag rensade min mobil idag och fann detta:
Årets sms taget ur sammanhanget: "Nej! Jag vill ha! Ge mig en muffin och en död potter!"
Hedersutmärkelser:
"Grönland - stället där "gå ut och klubba" har en helt annan betydelse..."
"Jag är Charlie, du candymountain, sno min njure!"
"Jag går och fiskar sjunger dom nu. Har du fiskat?"
"Hmm, har haft ganska bra erfarenheter med en Nina så... ge mej"
"Ja nu är jag fanimej bitter. Upptäckte just 3 chokladbitar som var "kvarglömda""
"Ge mig ett namn! Jag raderar det sen!"
"Alltså hockey, som i världens-tråkigaste-sport-hockey? Judas-Belin! "
"Säg inte att jag har en röd särk"
mfl.

Ja, rätt spretande inlägg men det är ingen artikel det här:) Så då kan jag dessutom lika gärna tillägga att vi vart i Slottskogen idag och kollat på älgarna. Hehe! Gott nytt år igen!

Kommentarer
Postat av: sofia

hoppas du kommer imon elin :) kraaam sofia

2008-01-01 @ 21:33:55
URL: http://teampacific.blogg.se
Postat av: anja

Ses imorgon, jag ringer klockan tolv :)

2008-01-02 @ 23:51:34
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: sofia

jag gjorde en egen blogg ändå...höhö :D

2008-01-03 @ 15:13:32
URL: http://flachen.webblogg.se
Postat av: Edina

Jag kan också kommentera! Haha. "Men du, Belina?"

2008-01-04 @ 09:24:36
URL: http://omgedina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0