Lera

På två sekunder var jag tillbaka i lågstadiet. Då tyckte jag om att gå runt i lera med höga stövlar.
Bara det att idag hade jag inga höga stövlar och det var inte riktigt meningen att gå runt i lera, men plötsligt står jag med fötterna nere i geggan upp till anklarna. Den första impulsen var att tjuta förtjust som ett barn, för att sen inse vad som hade hänt och "snabbt" ta mig tillbaka till asfalten.
När jag var liten trodde jag att man skulle kunna drunkna i lera, som i kvicksanden man såg på TV. Den här leran var inte långt ifrån den känslan.
Det är sånt här som förgyller min vardag! Nu får jag fortsätta att möblera vidare.

Apropå ingenting:
"A moment that will last forever" hahah, touché!

Kommentarer
Postat av: mamma igen

Du var även yngre än så!
En gång när jag hämtade dig ifrån dagis, ca 3 år, så hade du badat i en ler/vattenpöl.
Kommentaren ifrån dig:
Nu behöver jag inte bada ikväll, det har jag redan gjort!
Gulle dig igen!!

2008-01-25 @ 15:28:22
Postat av: Edina

BELINA, knackningen efter ditt kvicksandsbesök fick mig att tro att en seriemördare rörde sig bland Oxhagens hyreshus. Yeah.

2008-01-25 @ 19:41:34
URL: http://omgedina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0