Barcelona - staden konstnärerna gick loss på

Resenärer:


Elin (Joleby)
som blev upprörd över att hon har en söt klädstil. "Jag vill vara... tuff eller nåt"
Sanna som vill veta om man kan bo i Segrada Familia
Echa som blev bestulen redan andra dagen
Karolina som var fachinerad över fula hus
Anastasia som jag fortfarande har en bikinibild till godo på....
Och jag då... som inte är brun!

Vi bodde i Barri Gótic, även kallad Labyrinten (av mig). Gamla stan alltså. Tusen femvåningshus, gränder smala som Ally McBeal, tusentals små affärer och pubar, och överallt dessa vägval...
Tittade man åt vänster såg man: Och åt höger såg man:


Ohwell. Solen sken iprincip varje dag och vi undvek den effektivt genom att gå i affärer. Inget pressande vid stranden alltså (damn) men väl i en del parker. Brännan uteblev. Men en del Rudolfar blev det på oss sol-ovana svenskar.

Lite sevärdigeter passerade vårt synfält. En del fina, en del mer... orginella.
"Vad ska de ha det till?? Kan man bo där?"

Kvällarna blev maraton i tapas och drinks. Med en gluten-intollerant, en laktos-intollerant och två vegeterianer var det jättespännande att leta föda. Men förvånansvärt lätt.
I början av resan tog jag på mig rollen som lagmamma. Alltså att se till att ingen blev borttappad eller bortrövad. Inte smart. Jag är ju den mest tankspridda och höll istället på att tappa bort mig själv. Ett gott försök i allafall.




/406

Kommentarer
Postat av: anja

härligt med så många fina bilder, hoppas att ni haft det bra trots att brännan uteblev (hahahahhahahahhahahahahhaha) puss :)

2008-04-20 @ 21:27:21
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: anja

men hörrödu, isf får du låta bli att flänga runt i hela sverige denna sommaren. du kommer garanterat missa solen :P men plugga ekonomi på en balkong låter iinte heelt fel.. bara nästa. puss

2008-04-21 @ 21:40:33
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: Didem

ååh det ser underbart ut, jag vill nog också besöka barcelona nån vacker dag :)
Ingen bränna ? Jag blev brun genom att sitta på uteserveringar här i göteborg :) hihi

2008-04-27 @ 21:42:07
URL: http://www.diidem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0