Växjö mm

Nu har jag kommit hem från Växjö och andra tränarutbildningen. Så gött att komma in i en ishall och känna islukten för första gången efter en sommar. Det är en sån känsla, man bara står där och tittar och insuper atmosfär en stund. Har man längtat efter att få glida runt på två skenor? Japp! Första ispasset för mig iår.
Naturligt är att man får mer eller mindre skavsår så jag tyckte inte det var konstigt med den smärta jag hade i högervristen. Senare på kvällen upptäckte jag dock att det var på grund av att jag hade glömt ta av mig min fotlänk... så jag har nu ett litet rött ärr runt hela foten. Haha.
Utbildning tio timmar på lördagen, och sju timmar idag. Ingen helgledighet inte. Vill ha sovmorgon! Men hotellfrukosten vägde upp allt...

För att avrunda denna veckans bravader kommer här lite komplettering:

Åtta hjärtan pekar åt mig! Detta är en ökning med ett hjärta sen juli. (Tre vet vad jag pratar om i alla fall...)

Jag har agerat roterkompis

Våran inneboende har anlänt, ännu en göteborgare! Härligt. Till och med från Frölunda. Han ska bo här i en månad.

Jag har gått från Oxhagen till centralstationen på 17 minuter. En minut före avgång springer jag flämtande på vagnen och andas ut. Tre sekunder senare ser jag att jag står på fel tåg och rusar i panik ut och hittar rätt tåg... tio sek innan avgång. Perfekt skulle jag vilja säga.

Kommentarer
Postat av: anja

varför är jag inte förvånad, tidsoptimist som du är, haha!

2007-09-03 @ 19:26:28
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: Mici

hahahaahh kunde inte låta bli att skratta när jag läste om fotlänken! så typiskt dig. saknar dig! puss

2007-09-06 @ 11:44:16
URL: http://micinic.blogg.se
Postat av: Anonym

Känner igen mig själv i din "nära missa tåget historia". Men vilken kick det är när man preciiis hinner, då e man nöjd med sig själv!

2007-09-07 @ 23:36:08
URL: http://jaquelinejaqueline.blogg.se
Postat av: Linnéa

Hej Pelin!!
Va kul att läsa om dina senaste bravader!! =) Jag måste säga att jag också längtar efter lukten av en ishall även om det va några år sedan jag kände den sist..hehe..
Nu ska jag snart åka hem från USA och sen flytta till sthlm, det e spännande!
hoppas du har det gött!!
kramar från määj!

2007-09-09 @ 18:07:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0