Vårt kollektiv - ett zoo

Fyra tjejer var vi när vi startade vårt kollektiv. I skrivande stund är vi dock fyra tjejer, en kille, en Huddigbo, två hundar och två katter som bor här... hur gick det till?
Ja... efter att grunden startats började utökningen med en hund förra året, tätt föjlt av en katt någon vecka senare. Ruben och Valle; radarparet. De har precis slutat bråka 24 timmar om dygnet.
Så kom en ny termin och vi gav rum till en ny student som icke hade ett hem. Staffan har nu bott i genomfartsrummet i fem veckor men flyttar om några dagar.
I tisdags anlände Anna, the Huddigtjej som invarderar oss någon gång om året i någon vecka.
I förrgår blev vi ett djursjukhus i och med att Kiddo på något sätt skadat sig ute i naturen, sytt ett decimeterstort sår och nu lunkar omkring med en tratt på huvudet i vårat kök.
Så idag när jag kommer hem och möter en hund i hallen förväntar jag mig en liten Ruben som inte ens når till knäna, inte en golden som står där istället...
Zoo är vad det är. Haha. Men we like it!



Förfest här ikväll... först fick jag reda på att jag inte skulle bjuda så många för det skulle bli lugn mingelkväll.. jaja, då får det bli de närmaste tjejerna då tänkte jag. Igår ändrades dock planerna till vanlig förfest. Men fortfarande skulle jag inte bjuda hela klassen som brukar ha en tendens att komma allihopa:) Tradigt. Men nu är det tydligen brist på folk helt plötsligt så nu är det ok att bjuda folk... men halloj! Orka göra det en timme innan. De som vet vet, så får det bli som det blir. Annars är det väl bara att sticka, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0