VIKEN

Ännu en helg har förflutit och ännu en helg ska refereras. Denna spenderades i glada Skåne, närmare bestämt Viken. Ett litet samhälle utanför Helsingborg. Där skulle vi fira midsommar hos allas vår Sanna... men innan dess var det bara en sak som gällde...

Torsdag 21 juni
09.45 Nilsseterminalen, Göteborg
- Hej, vi vill köpa biljetter till Helsingborg
- Hurra, vi ska till Dinoland!
10.00-12.50 Bussen till Helsingborg
- Dinoland..blabla..Dinoland...blablabla... Viken....blabla...Dinoland...blabla...
- Hej Sanna, hur tar vi oss till Dinoland från Helsingborg?
- ????????????????? (sanna talar oförståerlig skånska på andra sidan linjen)
13.30- 14.00 Bussen till Åstorp
-
Dinoland... blabla... Dinoland... blabla...
- Är det en Dinolandskylt jag ser Belin? Är det en jättestor sandhög jag ser där Belin??
- Vi måste av här! Vi ska till Dinoland!
14.00-14.20 Åstorp, sökandet efter Dinoland
-
Dinolandinolandinolandinolandinolandinolandinoland....
- Är det Näcken jag ser mellan träden? YES! Det är Dinoland! Kolla, där är sagotåget... och hoppborgen!!
14.25 DINOLAND, ingången
- Hej... vad är det här för ställe? Vi råkade bara gå förbi här...




Efter vår magiska resa till Dinoland tog vi oss åter till Helsingborg där vi blev hämtade av Sanna. Fixade lite i hennes trädgård inför morgondagen och satt sedan i en båt och tjötade resten av kvällen. På natten anlände även Stockholmsbilen.

Midsommarafton kom och folket strömmade in hela dagen. Tillslut var alla samlade. Både meppare och lite annat folk från Sannas liv:). Närvarande meppare (i ankomst- och därmed statusordning) Jag, Marcus, Anastasia, Karolina, Robin, Tomas, Micki, Elin+Per. Även Kiwi anlände till platsen. Och värden Sanna såklart.
Det blev midsommarfirande med
blommor i håret (anastasias krans blev lite mindre sen...)
minimidsommarstång, och självklart dans kring den
klassisk midsommarmat med sill, potatis och korv
jordgubbar
midnattsbad, det var många som vågade sig i, fick ingen bild på det dock...

massa lekar osvosv. Himla kul, det enda som gick fel var väl att jag råkade somna jättemycket för tidigt...Farligt med ett jättegött sovrum med tusen madrasser och täcken. Vaknade dock två timmar senare och var pigg, men det var inte resten... sketan.

Kiwi stod för lekarna som vårt lag inte vann... men vår kroppspyramid borde vunnit. Vi hade flest våningar även om den inte blev så hög för det... Vår taktik var att lägga oss raklånga på varandra istället för att klättra. Resultatet liknade i och för sig mer en hög än en pyramid men ändå...
En annan lek var Irländsk julafton version två... Anastasia gick lite väl mycket in för det och det slutade med att både hon och jag blev genomblöta av innehållet i mitt glas. Härligt! Haha! Man ska ge allt!

Som den svensk jag är måste jag dessutom självklart nämna vädret. Det var regnigt på förmiddagen, men det slutade vid ett och sen höll det sig... på natten blev det till och med stjärnklart. Morgonen därpå var det strålande sol! Underbar dag. Vi städade, hängde i sovrummet (fick äntligen varenda en att lägga sig för att ta "15 min"), åt pizza och fick en sightseeingtur i Helsingborg. Sen var det hemfärd för GBG-crew (mackan o jai), nattbussen hem. Ingen fick sova, moahahah. Hemma, somnade som en stock.

Ännu en fin helg allt som allt!
Nu måste jag bara komma på hur man ändrar telefonsvarare på mobilen...
Lite blandade bilder från midsommarafton och midsommardagen, bildtext under:



Midsommarbordet under ett lampbestrött tak, Tummar upp, Anastasia och Sanna, På väg till stranden, Gosbild, Försök till pose med flygande hår i en vändning... gick inte bra, Sanna visar staden, Borgen var hög, En uppvärmd bänk! På riktigt alltså.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0