Somnar i Kalmar, vaknar i Göteborg

För några dagar sen skrev jag omtenta och stress och nu sitter jag här, hemma i götet med rester från pappas 50-årsfest upp till fotknölarna och njuter av ledigheten.

Onsdagen, jag lyckades få ihop ett reportage om Sanna i IS Klitor innan tentan började. Omtentan kändes bra, oerhört gött att slippa ha den hängande över mig. Alla försök till ett sista rep gick dock i stöpet och jag fick fundera på om jag skulle göra ett på natten.
Gick hem och hade tårtkalas. Från början var det tänkt att vara tjejligan som skulle komma hem till mig, men sen vill jag ju ha oxhagenkickers med, och sen blev det fler och fler spontaninbjudninger så tillslut var det bara att fixa en till tårta och kalla det omtentaförfest! Helmysigt blev det!  

Något reportage blev det dock inte på hela kvällen eller natten på sjukan...så det var bara att gå upp kl 6:00 nästa dag, torsdag, ta mig till skolan och göra en minikrönika i det omotiverade ämnet Tandläkare. Hej hå. Men jag hann färdigt till 09.00 minsann.
Var sidekick i Axels program ("de firar snart 100-årsjubileum om fem år", "du och jag i gruvan", "vem gillar folk med hål i tänderna?").
Sen sista spinningpasset! LalalaLAlaLalalal! Regnet regnade ner likt regn när jag kom ut, åkte ner till Långivken där ett tappert gäng hade satt sig under ett litet tak och mös. Jag tror bestämt att jag och Elin (CR) och Sanna vann över de förkrossade Elton, Mackan och Micki (måste skriva ut namnen så att förnedringen blir total) i kubb.
Sen en sväng till Yonez. Jag, Jaqueline och Axman hittade en gerderob som man kunde stå i... mycket trevligt men Jaque och Axman övergav mig efter en stund. De menade att det kunde missuppfattas om vi stod där inne alla tre, förstår inte vad de menade. Tillslut hittade Anastasia mig och undrade vad jag gjorde. Hon blev inputtad av någon och instängd. Så vi satte oss och knackade på dörren tills Robin öppnade, drog in honom. Nästa offer var Sanna. Och till sist Micki. Låt mig påminna om att vi satt på varandra i en halv kvadratmeter stor garderob. Sista försöket att få in någon gick inte så bra... Har nog inte skrattat så mycket på väldigt länge.

Fredagen
var sista skoldagen! Alla treor var examensklädda och visade runt sina familjer i korridoren. Vi har bara två år kvar tills dess.. jag har ingen brådska.
Shore-fillekring-möte på Krögers. Hem och slängde ihop en lite resväska som jag dumpade på Mackan. Synd bara att han inte kommer förrän efter att jag åkt till Sweden rock och jag inte alls tänkte på vad jag la ner... så nu har jag till exempel bara ett par byxor fram till nästa måndag tidigast.. trlalala..
Sen var det allafall midsommarfirande och hejdåkalas för Manne (Emanuel,Emmet) hos Släpet. MANNE DU FÅR INTE FLYTTA! Trångt men mycket ball. Jordgubbar, ägg, schack, egenpillad konfetti på Manne, arga leken och apfelkorn är nyckelorden för kvällen.
Sen gick hälften vidare till Vallen men resten gick hem, jag skulle packa innan tåget gick 9.00 dagen därpå. Tomas flydde sin lägenhet en stund för att ge Elton lite privacy. Vi åt resten av mitt kylskåp, bestående av gröt, och packade till fram på småtimmarna, då var det säkert för honom att smyga hem igen.. haha! LOL, men efter sommaren får ni äntligen varsin lägenhet!

Upp i ottan på lördagen och en timme senare satt jag på tåget och tittade ut på Kalmar som jag lämnade bakom mig. Somnade nästan direkt och sov nästan hela vägen till Göteborg. Här sländes jag direkt in i de sista förberedelserna till pappas 50årsfest och den festen är ett helt kapitel för sig själv så det ska jag skriva om senare. När jag fått in bilderna på datorn med!

SÅ NU ÄR MAN HEMMA IGEN!! SAKNAR ALLA ER  "KALMARITER" REDAN MEN VI SES SNART, mycket snart...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0