Ursprungshemma

Då var man i Göteborg igen. Första dagen blir som alltid lite förvirrande;
man letar efter bestick i fel låda,
man vrider om låset åt fel håll,
man försöker inleda varje samtal från hemtelefonen med en nolla,
man vaknar och undrar varför solljuset inte sticker i ögat från vanliga den vanliga vinkeln...
osv.
Men man finner sig snabbt, jag har snart glömt att Kalmar finns.


Idag kom en kvinna som mamma jobbat med hem till oss. Hon trodde att jag var mamma.
Hon: "Nej men hej, va bra att du är kvar fortfarande"
Jag: "Eh...."
Hon: "Ja, jag kom nu..." (tittar på mig förväntansfullt som om jag visste varför hon var här och vad jag skulle säga)
Jag: "Eh... " Tystnad
Hon (inser): "Är... är din mamma... hemma? Jag trodde det va du, jag tyckte hon såg lite ung ut."

Okej... folk tar miste på mig, mamma och Sofia i telefon hela tiden.. men det här... ajdå.



Igår skulle jag, Mackan, Degen mfl se Familjen på Pustervik... kl tio inser vi att "nej". Inte orka skynda iväg. Det blev istället allsång hos Martin (inspelningen bör förstöras pga pressetiska skäl, plus att TinnitusKlubben kommer klaga), lite Vasastan och lite Skål.
En tidig reunion detta året med alltså, men detta året orka vi inte försöka få med folk, de är alltid så skeptiska till att träffas samma dag som man åkte hem.


Kommentarer
Postat av: anja

ett litet tips för att folk ska slippa ta fel på er i telefon: SVARA MED FÖRNAMN!!!! :P pusspuss

2007-12-22 @ 17:03:58
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: Nils

Hej Belin Jag
kommer ha det as tråkigt på lovet. Din blogg får vara mitt roliga. Fortsätt skriv kuliga saker
Mvh Nils

2007-12-23 @ 00:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0