Lucia = Lussevaka och julbord

Igårnatt var det lussevaka på Shore. Kl 22.00 tog jag och mackan över de vanliga sändningarna. Kl 06.00 imorse stängde vi ner... vi hade inte somnat en enda gång! Hurra!
Vi underhöll Kalmar för en natt med grodarkiv, adventsljusstake, universumboken, Suneband, gäster,  telefonare, tävlingar, högläsning, pepparkakor, stress-diktstuga, och en grande finale med Luciatåg.


Näst efter mej och Mackan var Björn den som var där längst... och mest peppad på Luciatåget. Tomas hade finast julhälsning, Edina var bäst clementinhämtare och hennes kompis var tröttast, Agnes och Christoffer var mest engagerade med bl.a. HF och hets på sista Året som gått-kvarten. Alla i Cesajagänget var mest rutinerade och Dag var mest... Dag.  
Kampen mellan könen slutade oavgjort efter att 7 killar ringde in, 5 tjejer ringde in och jag vunnit två tävlingar. Gött med telefonsamtal hela ti´n, Ax-man var såklart först av alla...

Vid fem/sexsnåret var vi rätt trötta och då var kvalitén antingen som bäst eller sämst... vet inte riktigt...



Så när jag vaknade vid tvåtiden idag var det bara att fixa julbord!
Jag är inte känd för att ha framförhållning när jag arrangerar saker. Började kolla med folk för några dar sen om torsdag var en bra dag, bestämde mig inte förrän igårnatt och kollade med hälften om de kunde i eftermiddags... Haha!
Tacka mest Nilas och hans "neeej, jag är ju så sugen på jul imorgon" för att det blev av. Jag var lite opepp ett tag när många sa naiii. Och vi skyller mest på Karma, bortresningar och andra intervjuer.
Men ett gäng blev det, och gött var det! Massamassa mat, gröt och glögg. En sjungande Ruben, och Sunes Jul. Aldrig har man sett  17 meppare så bundna av ett program, det slog till och med Bonde.
image508
närvarolista för framtida huvudbry: EB EL JB GN MS MF TA NC DT MA TK MA RJ AJ JH MF PB

Kommentarer
Postat av: JB

AH! Har du också en dishwasher!... Ville ju vara den enda studenten i världen med denna lyx. Guess we´re two about it. Appropå din oväntade digg av mitt gamla kök; vadå, gillade du hur den råa tegelväggen mötte det spruckna kaklet á la -92. Eller kanske spisens lite nonchalanta placering, mitt i ingenting? haha KRÄM

2007-12-14 @ 19:10:24
URL: http://jaquelinejaqueline.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0