JUL

Här har det firats jul!
Vi var här hemma på julafton med "mammasidan"släkten (aka Family, Siv-family, mormor och morfar). Ovanligt att vara här faktiskt, oftast brukar vi vara hemma hos mormor och morfar eller hos farmor och farfar. Mysmys.
Vi tänkte inte ha någon jultomte iår... men i sista stund tyckte vi att något måste vi ha, så jag och Sofia arrangerade en väldigt improviserad dockteater med julevangeliet och allt inför en jublande publik. ("Hörde vi nåt om gåååvor?" , "Åh nej jag är med barn", "Vi har följt stjärnan på himlen, julstjärnan", "Nej JAG är den riktiga tomten", "Var är mina gåvor?", )

image514
fr v: Julstjärnan, åsnan, Josef, Jesus, Tomtar x2 (två vise männen) och Maria.


Kvällen bjöd på mycket mat, lek och spel. Tackar tackar.

Juldagen inledde vi med att leka medium och gotta oss i våra gåååvor. Jag fick bland annat symaskin (hurra), pengar (hurra), pippitröja (hurra) och voododocka (hurra? klockrent) hehe.
Sen gick vi till Hagbys och firade lite jul med halva "pappasidan" släkten... resten är uppe i Kalix nu så det var lite synd att vi inte hann träffa alla. Lite singstar med våra spruckna röster. Jag ägde på Hit me baby one more time ;)
Ännu senare var det utgång, jag brukar inte gå ut på juldagen, det brukar vara julfirande2 för oss då... men som sagt var det lite uppdelat iår. Haha, med god planering att gå dra oss till stan vid midnatt i ösregn. Åh va kallt det var! Bara mys på juldagen i fortsättningen tack.

Idag har det vart missande av mellandagsrea, inspelning av låt och bio med family (Arn, rätt bra!).
Och nu ska jag kurera mig för jag blir ju aldrig frisk och imorgon är det ULLARED! Woallala!

/390

Kommentarer
Postat av: anja

det verkar som att du haft en bra jul elin, trevligt! har du samma mobilnr som sist? det som slutar på 64?så att jag kan vara spontan någon gång och föreslå promenad! Go fortsättning på daj! puss

2007-12-26 @ 22:36:32
URL: http://anjavanja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0