Back in Kalmar...

Jaha, då var man tillbaka då. Packade som en galning halva fredagen, hann även med Majabesök och annat sköj vilket betydde att jag fick komma tillbaka mitt i natten och fortsätta packa fram till morgonen men det får det vara värt. Tog sedan på lördagen bilen, mamma, pappa och husvagnen och åkte till Kalmar. Jagade rätt på min nyckel och dumpade alla mina grejer i mitt lilla rum. Det ser nu ut som ett förråd. Har man bil tar man med sig mycket saker som man annars inte hade gjort. Typ LP-spelare, synt, fyra megaramar, omotiverade hattar (till hattemekvällen) osv...  Åkte sen iväg från hemmets varma vrå och campade med mamma och pappa vid Kattrumpan istället. Japp! Ingen sommar är komplett utan en husvagnsövernattning. Guidade i Kalmar "city" och gled runt.
Och idag har vi handlat mat och fyllt min kyl. Gött! Mamma och pappa har åkt mot sydligare breddgrader vidare på sin sverige-tour. Trodde jag skulle ha en lugn inledning på min Kalmarvistelse men ack vad jag bedrog mig. Först blev det spinningmöte med tillhörande box- och yogaträning. Tre timmar senare hade jag fått sms och missade samtal av folk som efterlös mig och mitt kubb till olika stadsdelar. Det blev samkörning och utflykt till Djurängen med nattkubb och charader... ja, charader... på gatan... med ca 15 redan anländna meppare.
Börjar redan komma in i min Kalmarrytm (alltså hem 5 min, ut 3 timmar, hem 5 min, ut 4 timmar, hem 5 min, ut 3 timmar...) Härligt! Men nu sitter jag här på golvet och ska komma igågn med min upppackning av 7 väskor, rensande bland döda växter, sorterande bland böcker och skivor, stuvande i skafferi mm. Mitt mål för kvällen är att åtminstone utrymma sängen så jag kan sova i den.
Nais!

Tillägg: Denne man har nu anlänt till US and A och är i tryggt förvar enligt säkra källor... hans msn. Han kom, han såg, han segrade allas våra hjärtan. Vi planerar redan hans hemkomstfest. Man kan tvivla på att han kommer tillbaka... men jag vet... sanden ljuger inte!

Kommentarer
Postat av: Raluca

Sju väskor!! hur fasiken fick du ihop så himla mycket?

2007-08-21 @ 16:37:01
URL: http://bohemian.blogg.se
Postat av: anja

jag önskar lite bilder på din lägenhet där borta i kalmar, man vill ju veta hur du har det!

2007-08-22 @ 11:24:03
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: elin

de kommer när jag packat upp sista väskan.. borde nästan tagit kort på hur det såg ut när jag kom hit, haha.
och raluca: jag har ingen aning

2007-08-22 @ 13:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0