Nattens Fara

Valle kröp just upp i knät och somnade på två röda (Valle är en katt för övrigt). Tjockisen har borrat in sina småsmå klor i min tröja. Det är stunder som dessa som jag bestämmer mig i frågan "katt- eller hundmänniska?" Jag har ju ett ypperligt tillfälle här i kollektivet att fundera på det. Hundar är goa och Ruben är stencool, och världens fegaste, men kräver för mycket tid.

Däremot fäller Valle... massor just nu. Därför har jag införskaffat hemmet en HippHippHurra för Swiffer att dansa runt med och få bort lite hår. Man kan känna sig vuxen för mindre! Jag menar: Swiffer!!!! En såndär från reklamen.


Valle, min partner in crime. En mer layed back katt får man leta efter. Ingen smidig sak, ganska klumpig faktiskt, men kattfasoner som att hoppa ner någon våning och landa på två fötter klarar han. Fattar inte hur de gör. Själv skulle man få fot"magplask" som få.

Äh, nu vaknade han och är på krigsstigen istället. Efter tolvsnåret blir han Valle - Nattens Fara. Och eftersom han är en innekatt och inte har några möss att jaga blir det mycket fötter som får agera byte.
.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0