Way out West 08

"Storleken har ingen betydelse, det beror på hur man använder den"
Efter helgen förstår jag denna mening till fullo. Två dagar i diket på Way out West.
Fotografdiket alltså... Jag var inte minst vill jag framhäva, men definitvt under average.

Så de 2-3 första låtarna av spelningarna slogs jag vid scenkanten. Sen tog jag mig till mina vänner och var på hederlig festival. Så mycket spring. Så mycket musik. Inspringande av gamla goa göteborgare konstant. T.o.m. "C. där nere".

Fredag: Franz Ferdinand, The Sonics, Sonic Youth, Sigur Rós, BD......
Lördag: José González, Silverbullit, Flaming Lips, Niel Young, N.E.R.D., Lykke Li.......  
och ofta krockade de. Tex sprang jag mellan NERD och Silverbullit.. Silverbullit definitivt underbart, men NERD förvånade mig verkligen.
Jag vill inte tråka ut er med meter efter meter med recensioner (vilket jag egentligen vill, men jag ska skona er). Så jag nöjer mig med lite bilder:


Så, nu orkar jag inte ladda upp fler:)


Vi hade ett delikat problem att hinna ta paus, som Maria påpekade på väg till en mellanlandning på Linnégatan. Musik non-stop. Tappade bort mig och alla andra ett antal gånger men fann mig igen när jag lubbade mellan gängen.

Fredagskvällen orkade ingen gå ut. Vi laddade istället till finalen.  Men när Niel Young spelade sista låten på lördagskvällen gick vi mot utgången och försökte samla trupperna. Tyvärr blir alla klubbar överbelarmade innan 22 på festivalkvällarna. Men jag tog mig tillslut till Kajskul 8 där Maja och Linnea köat i 1,5 timme. Jag gled in tre minuter efter dem (vissa släpps ju in VIP... haha, öh... ) just in time för Familjen.

SMS från Mackan kl 02:16 lördag natt:
Murveln?





Kommentarer
Postat av: fjant

vilka bilder? :S

2008-08-11 @ 22:56:25
URL: http://cutefjant.blogg.se/
Postat av: fjant

Liggerd et en bild på mig på lurjes hemsida!!!!!?? :S

2008-08-12 @ 10:17:38
URL: http://cutefjant.blogg.se/
Postat av: DrFanny

Fan vad snygga bilder! Har du tagit dem alla? Älskar den över publikhavet, sådana är alltid så starka (svårt att uttrycka mig bra nu för jag har precis vaknat). Haha min hårbotten har sett bättre dagar, men det blev kanske bara två sår. Som kliar! scratch scratch



love!

2008-08-12 @ 13:20:15
URL: http://drfanny.blogg.se/
Postat av: Mici

Vilka härliga bilder!! Jag försökte ringa tillbaka till dig idag men du svarade inte...ring mig igen dude!

2008-08-12 @ 18:14:00
URL: http://micinic.blogg.se/
Postat av: Anne

mmm, önskar jag var där.

Stämningsfulla bilder också.

2008-09-04 @ 12:14:00
URL: http://oskrivnalinjer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0