Från 150 till 19 kvadrat...

Ja, då har man flyttat! Ca 1 h tog det med hjälp av fyra Djurängare. Som tack blev det taco-invigning i den nya lägenheten till tonerna av Rally och Kurt Olsson.
Vi hann även med IKEA, fotbollsmatch, iskallt bad och en kväll på Mollys där jag, Karro, Mac och Björn hamnade i en dödsspiral av dart (det gick helt enkelt inte).

Vart befinner jag mig nu då? I min gamla lägenhet. Sista natten här, på extrasängen.
Jag tycker om det här stället! Som många undrat: Varför flyttar jag?

Fördelar Daléngatan 23A:
  • 150 kvadrat
  • Sällskap inkl. djur
  • Diskmaskin, tvättmaskin och torktumlare
  • Balkong á la stek
  • Billig hyra och delade räkningar
Fördelar Esplanaden 19B:
  • Centralt
  • Eget
Räcker inte det? Vi ska inte gå närmre in på att Esplanaden 19B inte har balkong, ugn eller tillhörande hund/katt som någon annan har hand om. Men största omställningen blir nog att bo på nästan en åttondel av ytan från innan. Iofs som jag delat med andra men det är ändå en enorm skillnad. Jag har ju tränat kondition när jag gått från köket till TV:n liksom...

/430

Kommentarer
Postat av: Kristina

Det kanske är en fördel att det inte finns en ugn med tanke på föregående inlägg? ;)

2008-08-19 @ 19:52:08
URL: http://mycornerofmainstreet.blogspot.com
Postat av: Nils

TACK jag inte var listad som en fördel....



/SURANILS på 2an

2008-08-20 @ 11:00:57
Postat av: Belin

haha, men nils.. vi måste ligga lågt med vår kärlek... rykten sprids så lätt...

2008-08-21 @ 17:23:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0