NyhetsTV

Nu är det halvtid i kursen. Hittills är det sketkul. Just de här två veckorna kör vi Nyhetssändnignar varje dag. Nu är snart våra reporterdagar slut så nästa vecka får vi köra tekniken.

I tisdags var jag väderpresentatör
! Jag tror jag har en framtid där. Aldrig har man skådat en väderflicka med sån finess... även om Dagens väder ersattes med onsdagens i grafiken första sändningen, haha (typ "idag har det vart skurar... det står i och för sig onsdagens prognos här men idag är det faktiskt regn..").

I onsdags var jag i skolan frän sju på morgonen till tio på kvällen. Tung den och sista timmen kändes rätt omotiverad, men jag fick ändå gjort saker då.
Hela dagen var jag och Karolina redaktörer för "Kalmarnytt" och det var lite kämpigt att få ihop det men ändå rätt lugnt. Jag upptäckte en sak denna dag: När andra är stressade blir jag tvärtom lugn. Kanske är det för att jag vill väga upp så inte hela gruppen trissar upp sig så. En del blir lugnade av att jag är lugn, andra blir mer stressade. Haha, jag får hitta nåt mellanläge istället. Kul dag. Sen var det fyra timmar radio när vi hjälpte de nya att sända sina första radioprogram! Gick kanon.

Sen var det reporter jag var torsdag och fredag. Det är det som är jobbigast tycker jag. Särkillt om man inte hittar någon som kan ställa upp på intervju. Då blir det stressigt. Jag och sofia gjorde teoriprovs-inslag och jag och stina om mobilåtervinning. Vilka scoop!
Igår (fredag) var det tungt sista timmarna alltså. Lång vecka, få timmars sömn sista dagarna. Men teknikveckan lär bli lugn. På kvällen blev det tacos, en sväng till Pinnen och hemgång när resten gick ut. Himla seg. Och så skulle jag ju ladda inför dagens spinningpass:) Ja, jag var på nautilus och spinnade 10.30.

Nu ska jag ladda inför palace!




Och detta inläggs lista:
Saker som ofta blev sagda till mig under mina hes-dagar:

-Åh herrejävlar!!
-Vad sa du? / Kan du upprepa? (med en belåten min)
-Vad-har-du-gjort?
-Snälla, var tyst!

Kommentarer
Postat av: anja

Jag lyssnar på dig i radion :)

2007-09-18 @ 20:36:03
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: anja

BEEEEEEEEEEEEEEEEEELIN!!! du hälsade inte till oss!!! eller gjorde du det i början? både jag och fia missade början :( pussar!

2007-09-18 @ 20:59:30
URL: http://anjavanja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0