Dag för dag!

På order av en viss Carina hemma i Göteborg skall jag nu uppdatera sidan lite!
Vad har hänt då? Jag drar dagarna lite kort.
Torsdag: Tenta och tentafest, mycket kul mycket kul!
Fredag: Åkte till Göteborg.
Lördag: Fotade på en internationell tävling för ungdomar i team.. haha, inget jag brukar göra varje dag direkt.. åkte tillbaka till Kalmar på kvällen. Väl hemma vid elvasnåret var det raka vägen ut på nattamattest för Shick (studenttidnigen, deadlinen var på måndagen...)Kul och flummigt! Jag, Martin, Tomas och Tom sprang runt och tyckte till om massa nattmatsställen.
Söndag: Mamma och pappa på besök! Första gången de vart här sen dagen jag flyttade hit. Jag tog med dem på IS Klitor-match (mycket upskattade av resten av klacken, de blev till och med nämnda på Klitors matchrapport... ärofullt! www.laget.se/klitor).
Måndag: Introduktion för nya kursen Rätts- och Förvaltningsjournalistik. Köpte takkrona. Våravslutningsuppvisning med konståkningen (på sludders blogg finns referat), sen åkte mamma och pappa hem igen! En kortvisit ja, men vi hann med mycket.
Tisdag: Personreasearch i skolan! Jag och Wiell vet numera allt om Johan Persson (kommunalråd i Kalmar), i alla fall var han är född, hans betyg och hur mycket hans hus är värt... sånna saker! Det var faktiskt roligare än jag trott att ringa runt till Sveriges alla hörn för att ta reda på saker om någon man inte känner. Dansen blev inte av på kvällen av okänd anledning.
Onsdag: Vikarie för spinning, sen fortsatte reasearchen. Åt på Pipes, sen sände jag och Malin radio, direkt till fotbollstittande hos Simba, sen en sväng till Sjukan.
Torsdag: Redovisning, mys i solen, sista isträningen för säsongen, hälsade på Poor Favor när de repade. Drog till Söderport på jamkväll; mycket mysiga kvällar med folk som går upp på scen och jammar för fullt. Just i torsdags höll det inte i sig så länge och folk droppade av men vi var ett tappert gäng som hängde kvar. Tur var väl det för det blev en kväll jag sent ska glömma. För att göra en lång historia kort: Vi tog över allt, det fanns inte mycket mer att göra. Poor Favours första framträdande även om Superdanne inte var där.. PB rappandes, spinningsånger och mycket mer framfördes!
Fredag: Ledig dag!! Färgade håret på Martin och Martin, hann inte på mig själv men det får jag göra någon annan dag. Tävling för mina konståkningsbarn, är så stolt över dem! Saknar dem redan... det var sista veckan isen var frusen... Gick sen direkt till puben för att jobba! Kul, lagom med folk. Många i klassen och mitt kollektiv med kom och hälsade på mig och tomas!
Lördag: Min och Malins officiella flumdag! Gick upp tidigt till byggdagen med Kast, gjorde scengrejer till tre, sen bar det av till Marcus fortfarande i målarklädsel. Grillade, fler folk stömmade till mot kvällen. Till puben och LAGFEST för Klitor. Kulkul! Massa utnämnelser till alla i laget, men jag fick nog den mest prestigefyllda... årets Bengaliska Älg! Med motiveringen "för stort intresse och fanatisk hängivenhet". Tackar! Mycket GLAD! Sen blev det kåren en sväng.
Idag söndag: Hängt hos Martin och Johan. Spinningvikarie sen tillbaka och sett på film, Capote, Säg att du älskar mig (som INTE är en komedi) och Beerfest (tydligen Simbas favoritfilm, har svårt att se varför haha).


Oj vad jag har hunnit med! Hoppas alla hemma är nöjda med uppdateringen! Fick för övrigt se nu på mailen att jag ska vara huvudfadder nästa år! Ball! Kan bli überskôj!

Nej, nu har jag gjort det igen, sitter här halv fyra på natten och ska upp vid åtta... får inte försova mig! Brukar inte göra det men jag har då inte mycket tid på morgonen då jag drar ig till sista sekund innan jag måste springa ut i princip i pyamas för att hinna... hehe!

Men Ha Det Fint!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0