Elin - Frisörkallprataren

Jag har ofta otur med kallpratet med mina frisörer.

Som idag:
Frisör - Hur länge har du jobbat då?
Jag - Typ... 1,5 år.
Frisör - Ok
Tystnad
Sen satte han igång hårfönen och samtalet var avslutat.

Jag kan inte vara en tacksam kund att prata med. Hur blir man sådär bundis med sin frisör som kunden bredvis alltid verkar vara? (får kanske skylla mig själv eftersom jag byter frisör varje gång pga jag är värdelös på att minnas deras namn...)
Jag satt och funderade på massa saker jag skulle kunna inleda ett samtal med... typ "Jaha, hur använder man en sån där rund borste? Sist jag försökte fick jag klippa bort den..."
Samtidigt vill man ju inte störa när saxen viner runt öronen. Till mitt och min frisörs försvar så lossnade det mot slutet iaf.

Kommentarer
Postat av: Mici

Ja, du kan ju göra som jag: gå hos samma frisör sen jag var typ tre år gammal! Eller ja, det kanske är lite sent för det nu.

Men om du börjar gå hos samma människa nu, så kanske ni får den där fina relationen när du är...45?

;)

2011-03-03 @ 13:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0