Sista Tipifestivalen

Tionde och sista upplagan av Tipifesten har jag nu varit på! Varför de inte ska fortsätta vet jag inte. Kanske vill de inte att det ska bli för stort, spåra ur, tappa känslan.. vad vet jag.
Men det jag vet är att vi njöt av musik och uppträdanden i en fårhage.
Typ 500 besökare? Och hälften campar inte där eftersom de bor inom en radie på 3 km ändå. Hehe. Ett gäng på 5 meppare med vänner i anknytning till bygden var vi. Den mesta tiden spenderades med att vara hänförd av det lilla, lilla området vi befann oss på.


Campingen by night

Stora scen och toaletterna



Topp 2 Echa:
När det var Echas tur att snurra i hängstolen. Se bildspel nedan.
Hennes inköp av tröja. Vilket senare visade sig vara en bandtröja till några som spelade, som hon inte ens sett. Till råga på allt var det countrymusik. Echas nya idoler

Topp 2 Elton
Dans med henom.
Kärlek redan första kvällen

Topp 2 Tomas
Vetskapen om att det fanns en porrkung på området (som vi iofs aldrig hittade)
Försökte ta hand om sin 16-åriga granne som var överförfriskad med diabetes och fick till svar: "Tomas jag är faktiskt vuxen nu!"



Topp 2 Sanna
Försökte bli "upptäckt" av artistena vi bodde grannar med.
Fyllde år i dygnsskiftet med pompa och ståt.

Topp 2 Jag
Att äntligen få dissa Jonstorp igen, efter ett års väntetid
Få läsa högt ur min Fototekniska handbok tills alla sov.

Topp 2 framträdanden
Slagsmålsklubbskänsla med Per Hammar vs Fetto
Balkanmusik med Festival


Bandbild

Kommentarer
Postat av: Elton

Tycker bandbilden är sjukt vacker. Kan man få lite bilder av dig sedan?

2008-08-01 @ 18:15:24
URL: http://sovaborta.blogg.se/
Postat av: Anonym

you know it!

2008-08-02 @ 18:41:23
URL: http://belin.blogg.se/
Postat av: Sluddrisch

Ahhh, Tipi! Det är fina grejer det. Det var sista året för att de som håööer i det är samma gäng som startade det för 10 år sen. De har vuxit ifrån fårhagen..

Blir inte lätt för världen nu när en så stort kulturpusselbit trillat bort...

2008-08-26 @ 10:00:54
URL: http://sludder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0