Bibblan, vårt andra hem och knutpunkt

Tiden... vart tog du vägen?
Det är mycket nu. Den klassiska frasen "det finns faktiskt 24 timmar på ett dygn" haglar tätt omkring knutarna i bråda dagar. Men det ska gå. Kortsiktiga mål kommer man lågt på. "Betar jag bara av den här dagen..." "Jobbar jag bara stenhårt fram tills på onsdag..."
Man lurar sig själv. Tror att en paus är nära. Men inser att man misstagit sig inom kort. Nu trodde jag till exempel att det skulle bli lugnt efter idag. Men istället får jag spurta igen tills på fredag. Nästa etapp är måndag. Däremellan kommer Mici.
Ja mici kommer! Det blir en tankepaus jag väl behöver. Weho! jag ska visa henne hela stan om det itne är för kallt. hon har lovat att hjälpa mig julpynta (julpynta i studenthem aka sätta fram adventsljusstaken och klä en fikus till julgran).

Vi hade vårt första handledningstillfälle igår, eftersom vår handledare har varit i Etiopien de två första veckorna... Hon frågade vänligt men på fullaste allvar om vi verkligen hade planerat att hinna klart med uppsatsen denna terminen..... jaaaa...... det tänkte vi. Precis som alla andra, eller? Ja, då blir det högsta växeln från och med nu... hehe.. Detta kanske också innebär lite mindre genomtänkte blogginlägg. Kanske precis som detta. Håll till godo.


Kommentarer
Postat av: Mici

Hahaha, "klä en fikus till julgran"! Hade jag inte åkt tåg hade jag tagit med en julgran åt dig.

2008-11-26 @ 20:01:02
URL: http://micinic.blogg.se/
Postat av: Ika

Belin, vi kan åka och hugga en gran in da skooog!!! :D

2008-11-27 @ 00:20:38
URL: http://relapze.blogg.se/
Postat av: anja

ta en dag i tagen som sofia skulle sagt! :)

2008-11-27 @ 11:40:47
URL: http://anjavanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0