En stilstude i klassisk studentmat

... i slutet av pengarna.

Nudlar

Pyttipanna
Potatis
Knäckebröd med ägg
Knäckebröd med makrill
Knäckebröd med ost
Knäckebröd
Makaroner och köttbullar
Pasta med sås

Nudlar
Köttfärsås m spagetti

Jag summerar: Pasta, knäckebröd, nudlar. Jag har hört att ett paket nudlar innehåller lika mycket näring som ett glas vatten (Carlsson, Nicklas 2008). Jag vill gärna komma ett steg närmre den ursprungliga källan till detta påstående. 

Kontot står sen i fredags på minus 16 kr, men lite cash i form av resepengar fick jag av mamma och pappa i helgen (tack!!!). Jag har redan blivit mobbad för att jag inte kan följa med de andra barnen och köpa lunch. Jag får gå där med min låda... Haha, det låter värre än det är. Jag tycker om pyttipanna! Och nudlar? Det är få förunnat att tycka om, men jag är en av dem.


Och NU kom jag på att det är detektivbyrån på Söderport ikväll. Sketans.. undrar om de har börjat... undrar om jag har råd. Undrar om jag orkar byta tröja...

Kommentarer
Postat av: Ika

Låter ju bra! Kanske vi ska ta det då eller vad säger du fröken? Din mat innehöll nästan allt Ika inte får äta :( Jag vill med äta potatis! Jag blir avundsjuk ju ;) På tal om din ekonomiska situation kan vi ta återbetalningen nästa månad ;) Hihi....;)



2008-11-12 @ 23:54:10
URL: http://relapze.blogg.se/
Postat av: Robilol

Låter bra Belin! Känns skönt att någon mer än jag lever på noll och femti resten av månaden. Mycket nudlar blir det, tror nog jag får gå och panta mina tomflaskor snart :(

2008-11-14 @ 15:56:23
Postat av: DrFanny

ARGHARGHARGH ;P

Stackars min fina studentflicka!

pussar i massor(blir man kanske inte mätt på men här får du några ändå)!

2008-11-14 @ 18:36:17
URL: http://drfanny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0