Växjö och KHR

"Are you hungover, or did you love her?
Is this a broken heart or is it a broken nose?"
/ copyright KHR:s första hit. Riktigt bra texter av Anton

I fredags filmade jag och Elton Kalmar Highraiders på deras första repning tillika skivinspelning. Det kommer bli en mycket fin dokumentär... ett försök till belgisk speed metal spelar de... fast inte så snabbt... och med glamrockutstyrsel. Två av de tre bandmedlemmarna hade i princip aldrig hållt i instrumentet de tilldelades, men managern verkade nöjd.



Efter en lung fredagskväll bar det av till Växjö och tränarutbildning (efter en omväg kring ishallen för att hämta mina glömda skridskor, lite panik när hallen inte var öppen kl sju på morgonen, sovstund hos karolina, hämtning av skridskor och tagande av senare tåg).
Efter några timmars föreläsning om teknik, ISU judging system osv får jag plötsligt lite sms:
"COG"
"Cog!!"
"COG!"
"COG"
"Cog"
"Cog..."
"COG"

Inom loppet av en minut. Från några (förmodligen hejdlöst fnissande) vetlandaresenärer. Tackartackar, tur att jag för en gångs skull hade ljudlöst.

"Är ni två ett par? Ni såg ut som ett par"
/åkare till mig och J.
Eh.. nä. Men trevligt att någon kan tro att jag (läs nästan 180cm) skulle kunna åka par. hahaha. Övningarna vi gjorde, låtsas hålla barn på basic 1, var kanske inte i världsklass.

Saker glömda:
Tränarpärm, intyg från kurser, intyg från KKK, sovkläder. Plus nästan glömda skridskor.
Saker ihågkomma (till skillnad från förra gången):
Träningskläder, tandkräm

Gött, då har jag gått klart det här steget i tränarutbildningen, om jag blev godkänd på proven.



Ny nyhetsvecka imorgon. Åh, ingen sovmorgon i helgen, ingen sovmorgon denna veckan, ingen sovmorgon nästa helg, ingen sovmorgon nästa vecka..  men sen kanske?
Sen kanske sofia kommer till Kalmar! Hurra. Favvosyrran.

Kommentarer
Postat av: anja

men eeeelin! du har fasen inte huvudet med dig när du ska åka iväg någonstans. kommer aldrig glömma nittorp :P fast då hade du iofs uppkörningen att skylla på. haha. det är ju samtidigt skönt att du är dig
lik. vi får ta en sväng unt tippen om du kommer hem i vinter? puuuss

2007-11-26 @ 13:51:13
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: sofia flach

heeej eliin :) saknar deej !!

2007-11-27 @ 20:17:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0