Fyllan i villan

Efter lugna fredagskvällen, tack för mys och ont i magen Malin, gick jag upp tidigt för ett spinningpass på lördagen. Jag skulle bli filmad och utvärderad... oh! Lite skulle jag förbättra (typ använda micken eller headsetet för att slippa stressade kunder för att jag talar så intensivt) och lite var bra! Han älskade min musik för övrigt. Det tackar jag Stjärne, Anastasia, Tom med flera för! Nej jag tänker inte tacka Tomas Judas Andersson.



Med detta i ryggen var det upplagt för en bra dag. Vid femsnåret stod runt 130 pers utanför skolan och lassades in i tre bussar. De tog oss till hemlig ort som var en bygdegård en halvtimme utanför Kalmar. Det var början på årets Fyllan i Villan, en återupptagen tradition för alla nuvarande och gamla Meppare.
Temat var log/bonnigt. Många rutiga skjortor såg man... Måste säga att det var sött tema, vem passar inte i huckle, väst, förkläde etc...



Kvällen i runda slängar bestod av:
Mat, vin, filmvisning, hela havet stormar, efterrätt, "res dig upp om du har...", Linedance, spexorkester, brandlarm med stjärnskådning, häng och allmän dans.




Nio timmar senare var vi alltså klara.... Skyfflades tillbaka i bussarna och tog oss hemåt i ett tunt lager snö. Halvvägs hemma överfölls jag av en enorm godhet. Martin "Slinka" Sjölander hade nämligen glömt sin mobil när han gick av på tullslätten och jag tog mig till N37 för att slänga av den (det är ju inte så långt tänkte jag). Sedan förbannade jag min godhet, det var så fruktansvärt kallt! Det blev att stanna på N37 det. Fem pers i en säng kan ju lösas på smartare sätt iofs.

Helgens lärdomar:
Katter är nödvändigtvis inte smartare än hundar. Beviset fick vi när Valle råkade bränna upp lite av sig själv vid spisen.
Ge inte efter för det goda samvetet när du bara har klänning och oisolerade gummistövlar i minusgrader.
Astronomikurser bör man gå. Planerna börjar återigen ta form.



Nu har nyhetsradion kommit igång på riktigt med. Första sändningarna idag. Kommer bli mer och mer under de närmsta veckorna... härligt? Kanske, när man kommer in i tempot.
Jag har alla fall vakendricka så det räcker och blir över. Malin som har kontakter i nöjesbranchen kom nämligen över ett helt flak med Pucko som hon gav till mig! Åååååååh! Tackar tackar! Känner du mig? hohoho!
Jag änvänder dem även i ont syfte ibland: Om man vill ha en Pucko av mig får man skriva ett telegram! Haha.

P-kakstisdag idag. Färre och färre pannkakor blir det... men mer välgjorda... vi ska stå ut till jul i alla fall.


/Hitta 378

Kommentarer
Postat av: Mici

Glömde kommentera detta när du skrev det, men du måste varit i himlen med Puckoflaket!

2007-11-25 @ 10:21:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0