Från byrå till tävling i Jönköping

Gårdagen inleddes med några timmars pyssel härhemma. Vi fixade till fondväggen som Em och T målat natten innan. Hängde nya tavlor, fixade drapperi och möblerade om. Åh va fint.
Ena sidan, andra rummet blev även ommöblerat.

Jajjemen. Samtidigt var det fil på halloweendräkt. Det blev att bygga en liten byrå. Lättast så. Fin blev den med. Klumpig. Taskig, beige färg och helt suverän. Nackdelarna var många: jag var helt handikappad, jag fick be folk om tjänster hela tiden. Jag kunde inte knö mig... folk använde mig som bord... och om jag välte kunde jag inte ta mig upp själv, vi provade. jag låg som en sköldpadda på rygg...
Maskeraden på Ejdern var i alla fall kul! Riktigt bra klädnader av många. Sen var det kåren. Vakterna sa bara "okej det är byrån, kom in". Borde påfågla mig mer ofta.



Snusmumriken, På väg mot Ejdern, SvampBob Fyrkant och Duffman, Avmaskerad Gustav, Jackie var på g, Överkört dagisbarn och byggarbetare, Pimp och transa, öh..., Jag smälte in bra, Icke maskerade... dåligt! Brydda ögonbryn

En go kväll, med lite klanterier. Lugn efterfest. Men sen. Insåg vid fyra att jag skulle vara vid Shell tre timmar senare för att åka till Jönköping på tävling... lunkade hemåt. Fann Mackan utanför Kupan. I andan av skitsnack blev det vinylspelande, sushi och planerande ("eh.. han ska med" hahaha). Slutsatsen vid halvsjusnåret: Människan är dum i huvudet (släktet alltså).

Nej det var alltså ingen idé att försöka sova... Prick kl sju stod jag vid shell och blev hämtad av en åkare och hennes pappa.
Tävlingen var kul! Lite mysigt att vara i ishallen jag själv tävlat i en del. (ja det var inte jag som tävlade idag alltså, jag var där som tränare). Sofia, Alva, Emma och Tilde var där från Kalmar.
Gick bra! 1:a, 3:e, 4:e och 6:e plats blev det! Av 14. Gött. Så duktiga så!
På hemresan satt jag mellan syskonen Kennerfalk och blev utfrågad på allt mellan himmel och jord... Jag funderar faktiskt på att tipsa dem att bli journalister. Hela mitt liv fick jag berätta om (med inriktning på konståkningen) under de 2,5 timmar det tog hem. Hemma nu och ska bara sova!!

Godnatt! (såhär tidigt har vi väl aldrig sett mig lägg mig!)

/På 374

Kommentarer
Postat av: anja

är chockad av era grymt ambitiösa halloweendräkter och sen funderar jag på om lyckades du hålla dig vaken hela dagen?? puss!

2007-11-05 @ 20:10:37
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: ElinBelin

Lyckades sova en timme på vägen till jönköping that´s it. Weee!

2007-11-05 @ 21:26:52
Postat av: Mici

Elin min kära vän, du kommer utveckla någon form av sömnstörningar snart, typ narkolepsi!
gillade din dräkt, den passade dig klockrent! och nej, jag har inte sett devdas, men jag ska när jag får chansen. love ya

2007-11-06 @ 10:10:41
URL: http://micinic.blogg.se
Postat av: jaq

"...folk använde mig som bord.." hihi stackars lilla byråbelin. =)kram

2007-11-06 @ 21:24:16
URL: http://jaquelinejaqueline.blogg.se
Postat av: anja

hittade den! :O

2008-09-23 @ 22:15:43
URL: http://anjavanja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0