Finbesök i Kalmar

Efter en helt underbar helg med min Maja och min Anna såg jag dem idag gå på tåget mot Göteborg.
.... och plötsligt kände jag något jag inte gjort på väldigt länge: Hemlängtan. Just då kunde jag inte komma på någon bra anledning att vara kvar i Kalmar. Ville sätta mig på tåget och bara åka. Eller åtminstone tvinga Maja och Anna att stanna kvar.

Har vart en ryck-kul helg. Så glad att ni kom! Till och med sjuka maja anlände, även om det resulterade i att jag själv nu sitter och knarkar panodil...

Vid sju i fredags anlände de två. Det blev film-återseende med fart (om än lite väl regisserad).
Installation av vänner. Mat och Idol.
Träffa Monica på Krögers.
Svenska Akademien och Kapten Röd på Vallen.
Go spelning. Lagom med folk, inte som på Söderport förra gången då vi blev så tilltryckta att vi blev fem centimeter längre och tre centimeter smalare.
Fotografera för CR (nej inte cityrapporten) gjorde jag, tog ett tag att bli vän med kameran. Tillslut fick jag gå ner till 1/20 i tid för att få in ljus överhuvudtaget. Hm... jaja.
Lyckliga gled/skuttade vi omkring. Mycket bra musik. Ut tillbaka till Krögers dit Monica lyckats ta sig igen. Allmänt runtglid någon timme och sen hem.
image482image483


Lördagen sen. Inleddes med ett spinningpass, som Maja FORTFARADNDE inte har gått på. Okej för denna gång då du var sjuk. Pigg blev jag i alla fall.
Uppsamling med Anna som sovit hos Monica. Jag och Maja förberedde ett välkomstuppträdande till Anna. Det förstördes av att hon kom med bussen åt andra hållet och såg oss öva. Och tog kort.

Göteborgarna blev mycket impade av Kalmars lönnlöv. Några åkte ner i Majas väska tillslut och ska bli till skålar.. jåhå??
Fika och sen inhandlande av sushi. Mycket bra idé.
Hem. Fastnade otroligt nog vid en highschool film, kollade gamla bilder (från tiden då man framkallade och satte in i album) och åt vår råa fisk.
Monica + 1 joinade oss när vi satte igång discokulan och lite Slagsmål. Sen var det bussen tillbaka för dem av nååån anledning och vi drog oss till lite seriöst fotbolls-tittande hos Bengt. Seriositeten försvann när det var klart att Sverige åkte på stryk. Aj. Det fick bli att bli glad på Kåren istället.

Söndag. Tre lagom utvilade flickor vaknar, fixar frukost värd kungar, exprimenterar med salt, gör radioreportage (hör resultatet på shore) syr och allmänt myser. Tar sig sakterligen ner till stan via lönnlöv och andra sevärdigheter. Hinner träffa Monica +2 en sista gång på fika i expressfart en halvtimme innan tåget går.
Sen var det dags att ta farväl. Tjänna hejdå!

Tillbaka till vardagen här, som inte är grå på något sätt men lite färglösare nu när ni åkt.
Tack för helgen tjejer!
image498

Mycket sades, många teorier diskuterades och några testades...
"Var är landet?" / "Vad gör landet?"
"En gång polis, alltid polis... det är mitt motto"
"Av! AV! AAAAV! AV-AV-AV-AV-AV-AV!!!!"
Hur mycket salt man kan äta innan det inte GÅR längre/ innan man dör
Hur man ska räkna bilarna själv på en motorväg effektivast
Hur poliserna kommer att sitta i fönstret med snubbelsnöre

Kommentarer
Postat av: anja

Vi hade träning i isdala idag, när vi stog där vid cd-spelaren (du vet vart jag menar) och såg den vågräta stolpen med gulsvart tejp på (du vet vilken jag menar) kom jag och tänka på den där gången, du vet. då när jag väntade på dig utanför och du skyndade dig så mycket att du sprang in i denna olämpligt uppsatta stolpe med gulsvart tejp på. det hela resulterade då i en bula (säkert, jag minns inte just det) och ett stort asgarv av mig. nästan samma asgarv klämde sig ur mig idag på träningen när jag kom att tänka på detta. HAHAHA! jag saknar dig elin! och nu loggar du in på msn. haha jaja.. pusspuss!

2007-11-21 @ 00:19:00
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: Kristina

Härligt med konsertbilder! Bland det bästa som finns att gå på konsert ju :)

2007-11-22 @ 11:37:41
URL: http://kickilinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0