HULTSFREDSFESTIVALEN


Topp tre saker som sades i Mediacampet:

-Lalala

-MEN LYSSNA PÅ MEJ!!!! (I desperat stämma och målbrottsantydningar)

-JOBBAR DU MELLAN TIO OCH TOLV?!! (I olika varianter, men detta är orginalet)

Boende från MEP06 i vårt egna mediacamp, hultsfred 07:

CR-elin    Yonez   Sludder 
   Dillz    Belin   Tommen 
KD (halva festivalen)  (Per, stand-in meppare) 

 Där tillkom diverse släkt och vänner. Och Ika, Jessica, Echa och Johanna som inte bodde med oss.





Åh va gott! En riktig mysfestival måste jag säga. Hemma nu med en röst som Idoljuryn skulle dissa om jag kom närmare än 3 km ifrån dem. Men den håller på att återhämta sig.


Göteborgscrewet lämnade Himelen (partille tydligen) onsdagseftermiddagen i bilen från Frölunda. Jag, CR-Elin, Yonez, Maria (tredejeårs meppare) och en joker: Per från Partille. Vi anlände och anslöt oss till Skåne (Tåmas med pack) som passat platser. Dillz anslöt sig senare. Tom bodde i p3tältet på andra sidan festivalen och Ika, Jessica, Echa och Johanna bodde även de på funktionärscampingen. Ika o co såg man inte så mycket av men jag sprang in i dem lite då och då. Tom däremot bodde bokstavligen hos oss ändå.

Vi fixade flaggor av alla de slag, syns längst bort i skogen på översiktsbilden!



Något jag sett fram emot var att träffa ÄLSKADE ANNA! Underbart att se dej igen! En kär Munkebäckare! Hängde dock inte med henne så mycket som jag egentligen ville, vi har så mycket att ta igen efter året som gått, men första kvällen röjde vi! Anna hittade ett discotält! kulkul! Och Hanna med!


Festivalpremiär för Tåmas och Dillz, de klarade sig superbt. Tåmas var redan en inbiten festivalare och såg ut som han hade bott på samma plats i en vecka redan efter en dag. Dillz var mycket förundrad över allt kaos som omgav oss och vi har nog aldrig haft en mer leksugen campmedlem. Vi fick jaga efter honom när han sprang som ett barn mellan aktiviteterna.



Jag blir alltid så sugen på att lyssna på massa nya band efer festivaler. Himla kul att upptäcka eller återupptäcka musik. Tyvärr så hinner man ju inte med! Måste börja lyssna på musik dygnet runt.
Kul med iår för jag hade ju FOTOPASS!  JÄTTEKUL! Jag och Elin sökte ackreditering och fick det! Elin skulle skriva och ajg fota, tyvärr sökte vi inte det "största" fotopasset så man kunde komma framför scenen på de två största scenerna. Men vi antog att det var lättare att bli beviljade passet om man sökte bara för alla andra scener. Men det var ju hur kul som helst! Nästa år kör vi igen, får starta en ny tidning att söka med om vi inte är med i Shick:)
Några band vi hann se :

Flogging Molly, skitbra! Hela publiken var med och dammet från de dansande fötterna yrde och marken skakade faktiskt!


Svenska Akademien. Måste börja lyssna mer på dem. Dessutom blev Yonez och Per kändisar då de var uppe på scen en låt och viftade med bengaliska eldar. Vi skrek och lallade allt vi kunde. Mycket rolig och sen spelning som höll på tills det blev ljust ute.


Navid Modiri och Gudarna, hade aldrig hört dem innan men stämningen i tältet var på topp och jag blev glad av dem.


Ozzy Osbourne! Skön kille alltså, inte så jättebra spelning men vi knödde fram och hoppade ändå. Kul att ha sett han.


Hultsfredsbandet. Först var vi mycket skeptiska när de gick på scenen, vi hade badat, låg på gräsmattan utanför och hade just lyssnat på rätt tråkig teater därifrån. Och så kommer de upp i sina pappersdräkter och spelar jättekul musik. Tokdans en stund men sen var det slut... vi skrek efter mer och de verkade faktiskt förvånade.


Taxi, taxi. Två 14åriga tvillingar som sjunger skitbra och spelar lugn musik. Mysigt.


Evanecense. Även om jag inte lyssanr på dem nu var det kul att se dem. Kan ju deras Fallen-platta typ utantill så en dle låtar var riktigt riktigt nostalgiska att lyssna på.


Velvet Revolver. Med några av de forna Guns´n Roses medlemarna (ja Tom var glad). Bra spelning, hade inte hört så mycket av dem innan.


Pet shop boys sista kvällen. Massa klassiker och 80-känsla. Regnet började verkligen komma igång och tillslut öste det ner, många började dra sig hemåt men vi stannade. Tillslut var jag så blöt att jag kände att jag lika gärna kunde hoppa omkring i vattenpölaran när de riktigt bra låtarna kom. Fick sällskap av lite människor som kände samma sak. Blev jätteglad av spelningen.


Dizzee Rascal. Reeeeegn!!! Men Elin sa att Dizzee var bra så jag gick med henne. Kunde röja med massa plats för det var inte många som trotsade den sena tiden (tre på morgonen) och ösregnet, men kul var det.


Slagsmålsklubben! Kl fyra på morgonen/natten var det dags. Sista spelningen, massa energi! Alla måste se dem! Man kan inte stå still! Galet bra!

Nä nu måste jag hejda mej, det blir så mycket bilder och grejer. Orkar inte lägga in fler bilder på band men såg bland annat Timbuktu (bra som vanligt men han är bättre på en mindre scen), Wolfmother, Amy Winehouse (go soul), 50 cent en stund osv.. Kul att fota! all copyright åt belin, moahah!



Mer bildfrossa, bildtext under i ordning---

I väntan på att gå in på festivalen, CR och Per, Vårt regnskydd, Ett tält där man kunde fixa håret och använda locktång, jag rös, Matlagning i tältet, ja vi var riktiga scouter, Gula gubben sjöng, Dillz smider... typ.., Pysslande av flagga2, Tom jobbade i P3s tält, Busungeblicken, Flaggan provades in action, Hela heliga familjen Bengtsson kl 04.00, Dillz har en handduk i byxorna, Bob-flaggan offrades, Vi fann Tom ensam efter regnnatten, utslängd från tältet av Dillz (som i o försig inte var hans tält, men det var inte Nils heller, det var mitt), Cigarren (CR.. CigaR för övrigt) Vi fann Elin mycket inlindad en kall kväll, Det blev blött sista natten, På väg till en konsert


Copyright på de här bilderna till Per, som vore lika integrerad i klassen som PB ifall fler vart på festivalen. Nu måste han komma till Kalmar och godkännas så kan han vara med att kämpa om titeln Årets IMJare nästa år.




Sist men inte minst!

Ett meddelande till Dillz:
-Har vi?!


För mer info om händelser, läs Tomas blogg!

Kommentarer
Postat av: Anonym

...nice nice. Då var jag med i era tankar iaf=)

2007-06-19 @ 13:47:34
URL: http://jaquelinejaqueline.blogg.se
Postat av: Tåmas

"
Tåmas var redan en inbiten festivalare och såg ut som han hade bott på samma plats i en vecka redan efter en dag.
"
Visste inte att jag såg så sleten ut :D
Haha, får tar det som att jag såg organiserad och väldsvan ut!^^
Grym festival!

2007-06-19 @ 15:43:49
URL: http://sludder.blogg.se/
Postat av: Tom

Underbart blogginlägg Elin! SÅ LalALaLaLlA

2007-06-19 @ 19:15:45
Postat av: Sanna

tackartackar!
hon som inte var med uppskattar en utförlig redogörelse =) vi ses snart belin!!

2007-06-20 @ 12:53:50
Postat av: ElinBelin

hehe, se det som enb komplimang tomas... eller nåt...
sanna vi ska ha så kul! kram

2007-06-21 @ 01:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0