First things first- SWEDEN ROCK FESTIVAL

Nu är jag tillbaka från Hultsfredsfestivalen! Wee! Mycket mycket roligt! Håller på att lägga in bilder därifrån men först ska jag dokumentera lite mer från Sweden Rock som inte är att förglömma. En himla go helg med massa folk och musik. Träffat massa intressanta människor, det är roligt med festival! Det kommer alltid fram folk och pratar med en, okej, inte alltid roliga människor men ibland kommer det små guldkorn som blir oförglömliga. Men men, lite kronologiskt:

Vi åkte redan på tisdagen, jag, drFanny, Mäster och Fräschan ner till Blekinges djupaste skogar. Närmare bestämt Norje. När vi slog upp vårat nyinhandlade tält upptäckte vi att det var något mindre än vi hade väntat oss... dessutom utan yttertält, men det var bara att bita ihop, första natten sov vi tre pers plus all packning där... lalala. Syns på bilden, det är det orangea tältet...



Nåväl, onsdagen smög sig på. Värmen var total, men solen var i moln och mina planer om att spendera den lediga dagen med att försöka få bruna ben på stranden gick i stöpet.. Ida och Nicke anlände med buss direkt från M. Crue konsert i Sthlm och slog sig ner i vårat camp. Lallade mest runt hela dagen. På kvällen träffade massor med nytt folk. Bland annat bröderna Kassler som jag berättar om sen..



Torsdagen kom och det var festivaldags! Jag hade inte så många band jag var tvungen att se, så länge jag fick se Aerosmith på fredagen var jag lugn. Gick runt med Ida och Nicke som hade bättre utstakat schema... tog med Fanny till hennes kära band bestående av 14 åringar (?), riktigt grymma för att inte ha så mycket rutin.

Heaven and Hell som sista nummer. Sen skulle jag ut på jakt efter Mickis stuga, men det sköts upp, kalmariterna var en dag sena.


Fredag. Solen stekte, jag blev både brun och lite röd (men inte så farligt som förra året, jag hade solcreme så duktigt). Oerhört oerhört oerhört varmt, repris av förra året. Inte många knop på dagen mitt på en äng utan skugga.

Årets första dopp i havet, åh va gott! Flera gånger. Nicke tog studenten! Hurra!
Kalmariteran hade anlänt till Mickis kompis stuga och jag hälsade på. Riktigt litet och mysigt hus med gamla tapeter och utedass. Mmmm! Närvarande Meppare: Jag, Micki, SuperD, Släpet, Ax-man, Nilas. Gott gott, därtill kom Mickis pack, Ax-mans pack och Nilas kering (+1). 
Kvällen kom och det var dags för Aerosmith! WEE! Kulkul! Gick dit ett tag innan, innan strömmen av folk från de andra scenerna kom och kunde ta mig en plats rätt långt fram. Halva vägen in på egorampen. Musiken började! ooooh! Kameran åkte upp... och batteriet dog... LOL! men jag hann få några bilder... och hittade en vänlig själ som stod bredvid mig som kan skicka sina blider till mej när han lagt in dem. Man tackar tackar! haha. Här är mina dock:

Annars helt underbart att se dem, massa goa überkända låtar i början. lite lungrare mot mitten och extranummret Walk this way... lalala! men det vara bara en extralåt, hallå? Kunde ju bli hur mycket mer som helst. jaja.
Tog mig tillbaka till campet där jag än en gång stötte på en av bröderna Kassler och blev inbjuden på Kasslerdans i deras partytält. Har nog aldrig skrattat så mycket i hela mitt liv. Beskrivning av kasslerdansen finner ni längre ner.
Sen en sväng till Camp Micki och väckte dem.. hehe. Man ska inte gå och lägga sig så tidigt på festival. Sov där en stund då mitt tält var så himla litet och fullt. 
 
Promenerade runt i några timmar på lördagsmorgonen, ner till havet, runt på campet, lite frukost osv. Sov en stund och sen vakande jag av den otroliga hettan igen. Gav mig iväg till mepparna och bjöd upp till bad. Vi väckte Micki med en födelsedagssång med blommor och presenter (det var för övrigt inte hans födelsedag) och badade.

Sen lite konsert-tittning. En vanlig festivaldag men mycket underligt folk runt krokarna. Motörhead och Scorpions på kvällen. Mycket bra. Underbar avslutning de allra sista låtarna på Scorpions, de var så glada och de fick köra extranummer på extranummer.



Söndag. När vi vaknade var många tält redan borta. Festivalen var slut och kvar en enda stor soptipp. Med inslag av konstverk.

Vi packade våra grejer och försvann.. Varm och seg hemfärd men gött med bil.
Tips: om ni är sugna på mjukglass så köp den i Tyringe, så här ser en mellanglass ut i Tyringe:




KASSLERDANSEN
När jag träffade bröderna kassler som jag nu kallar dem första gången sa de ordet Kassler säkert 50 gånger på en timme. Särkillt en av dem. De pratade om att själva ordet lät roligt, att det är gott, lätt och allt möjligt. Och att en i deras camp skulle åka till stan dagen därpå och köpa 200 kg kassler! De såg framför sig honom komma med två stora kassar kassler och längtade så. Jag blev inbjuden på kasslarätning dagen därpå men det rann ut i sanden, när jag sedan stötte på ena broderna nästa kväll och blev inbjuden fann jag ca 15 killar och några tjejer sitta under deras partytält. I taket hade de hängt ett kilo kassler i ett snöre. De samlade alla kring kasslern och gick igenom reglerna:
1 Alla skulle stå i en ring och hålla varandra i händerna
2 När musiken startade skulle alla dansa kring kasslern i valfri dans
3 När man var på ett speciellt ställe i ringen hade man 5 sek på sig att äta av kasslern.
4 INGEN FÅR ÄTA AV KASSLERN OM MAN INTE STÅR PÅ DEN SPECIELLA PLATSEN

Jag vet inte om jag behöver säga mer, men när musiken startade (som dessutom var opera) kunde jag inte ens stå upprätt för jag skrattade så mycket, jag kunde inte vara med i dansen själv. De som åt av kasslern fick heller inte släppa händerna så de fick jaga kasslerna när den svingade i snöreet och hela ringen hängde med i rasande fart. Efter en stund började dock folk hojta "ge mig kasslern, jag måste ha kassler"! och alla kastade sig över kasslern som på två minuter var borta.. bara ett snöre hängde kvar och bröderna kom tillbaka och spottade ut lite nät de hade fått med i munnen. Lyckliga var de.
Helt underbart! Hoppas jag får träffa dem igen. All copyright till kasslerdansen åt bröderna!

Kommentarer
Postat av: Raluca

Ah vad jag avundas dig. Aerosmith, känn dig riktigt lycklig.

2007-06-17 @ 23:45:04
URL: http://bohemian.blogg.se
Postat av: anja

haha! fan jag kan ju se detta framför mig och då menar jag speciellt kassler dansen :D hahhhahaha faaan va roligt det måste sett ut!
förövrigt undrar jag vem det är som står där mitt ute i havet? hmm nä jag vågar nog inte chansa.. kraaam

2007-06-18 @ 13:34:35
URL: http://anjavanja.blogg.se
Postat av: Elin

Det är allas får Jack (ida)!

2007-06-18 @ 13:47:43
Postat av: anja

ja visst är det det! det ante mig. haha fin bild

2007-06-18 @ 18:55:13
URL: http://anjavanja.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0